قطعات خاص ، برد مدار چاپی،GPS Tracker
الکتروتکنیک

ردیاب (Gps tracker)

جی پی اس (ردیاب) چیست؟

سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS)  یک ابزار دقیق برای  ردیابی و مسیریابی است که توسط وزارت دفاع آمریکا در سال ۱۹۷۳ میلادی ساخته  شده  است . جی پی اس در اصل برای کمک به یافتن موقعیت سربازان و خودروهای نظامی هواپیماها و کشتی ها طراحی شده است ولی امروزه کاربردهای علمی و تجاری زیادی پیدا کرده است. GPS برای موقعیت یابی (ردیابی) و مسیریابی هواپیماها اتومبیلها و کشتی ها ودر کل تعیین موقعیت و مسیریابی کلیه فعالیت هایی که در فضاهای بیرونی انجام می گیرد استفاده می شود. در جوامع علمی نیز علومی مثل زمین شناسی، هواشناسی و زلزله شناسی از جی.پی.اس بهره می گیرند.

جی پی اس چگونه کار می کند؟

سامانه GPS متشکل از ۲۴ ماهواره مدارگرد و ۵ ایستگاه زمینی می باشد. این ۲۴ ماهواره در ۶ مدار به ارتفاع تقریباً ۲۰۰۰۰ کیلومتری از سطح زمین هر ۱۲ ساعت یکبار به دور زمین می گردند. ۵ ایستگاه زمینی وظیفه کنترل ماهواره ها و اصلاح ساعت آنها را به عهده دارند. هر یک از ماهواره ها دائما پیامهایی حاوی اطلاعات زیر به زمین مخابره می کنند:
– زمان ارسال پیام
– محل دقیق ماهواره روی مدار
– اطلاعات کلی در مورد شناسه ماهواره، سلامت سیستم و مدار تقریبی ماهواره های دیگر

 

سیستم ردیاب GPS ترکر چیست و چه امکاناتی دارد ؟

در دنیای امروزی که زندگی عموم مردم به تکنولوژیهای پیشرفته مجهز شده و باعث سرعت و سهولت در انجام امورات زندگی شده است و به زبان علمی با نصب و استفاده از وسایل و تکنولوژی های جدید اقدام به خرید زمان و آسایش روحی نموده و از بسیاری جهات در کوتاه ترین زمان می توانند چندین کار مهم را با هم انجام دهند و از جمله استفاده از گوشی همراه، اینترنت، ساعت های مچی، کارتهای عابر بانک و…

 

دز صورت نصب ردیاب یا GPS Tracker روی خودرو در صورت سرقت، در کمتر از یک دقیقه از محل اختفای خودرو خود با خبر میشوید. سرعت حرکت خودرو، شنود داخل کابین و خاموش کردن خودرو نیز برخی از قابلیت های دیگر ردیاب خودرو می باشد . این قابلیت ها خدمت شایانی در جهت آرامش فکری هموطنان عزیز نموده است.

 

تولید جی پی اس و ردیاب توسط متخصصین شرکت الکتروتکنیک در دو قسمت سخت افزار و نرم افزار به صورت انبوه اجرایی شده و پلت فرم ،با قابلیت های بسیار بالا در دوحالت اپلیکیشن (اندروید و IOS) و همچنین وبسایت از اینجا قابل دسترسی میباشد.

 

ردیاب
ردیاب
Share
Seo wordpress plugin by www.seowizard.org.